lördag 4 oktober 2014

Militärisk maskot: virkad nalle

Sambon är med i hemvärnet och hans grupp kallar sig björnarna. Deras "signum" är tre svarta ränder i ansiktet. En dag för några veckor sedan bad han mig göra en maskot till deras övning. Det var en rolig utmaning. Först komma på en idé och sen hitta ett bra garn till det.

Det var ju faktiskt helt logiskt att göra en nallebjörn. Jag hoppades ju innerligt att jag skulle hitta ett camouflagefärgat garn. Material spelade ingen roll eftersom det inte skulle ha en specifik funktion mer än att funka att virka i.

Googlade ett tag men blev inte nöjd. Kom på att jag är med i en grupp på facebook som heter garnlådan. Där hittade jag ett raggsocksgarn som var perfekt i färg. Lite i tunnaste laget men det fick gå.

Nallen är virkad på frihand.
Blev inte helt nöjd med benen så de ska jag nog göra om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar