tisdag 5 augusti 2014

Rosa ruta till "virka rosa med We"

Ikväll har jag precis blockat rutan som ska gå till den rosa filten till förmån för bröstcancer. Om du är intresserad av att bidra med en ruta så hittar du gruppen här!
Jag blockade den lite annorlunda än vad som är standard. Vanligtvis så fuktar man arbetet och spänner upp det med nålar men jag gjorde tvärtom. Nålade upp den och sen gick över med ångstrykjärn. Detta för att jag vill att det ska krympa lite då rutan blev pyttelite för stor. Märker snart om det funkar. Gör det inte det så får jag tvätta den och nåla upp den. Hade ju helst skickat den i morgon med posten men det återstår att se hur det blir.
Såhär ser den ut iallafall och det är min första egna design på en ruta. Säkert inte enligt konstens alla regler (eftersom jag inte kan dem än) men fullt funktionabel och ganska snygg om jag får säga det själv.
Måste dock provvirka om den för att kunna lägga ut mönster. För säkerhets skull. Om någon skulle vara intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar